charpa

ساخت وبلاگ

نحوه در دست گرفتن همستر

بهترین روش گرفتن همستر این است که او را کف دست خود قرار دهید و سپس دست دیگرتان را پشت او بگذارید. البته برای جلوگیری از افتادن یا پریدن همستر، بهتر است در ابتدا او را روی قسمتی از لباس خود یا سطح نرمی قرار دهید. سپس بعد از اینکه بیشتر با شما احساس راحتی کرد، اجازه دهید که از روی دستتان روی دست دیگر و بازویتان برود. شما میتوانید باز هم به او خوراکی بدهید با این حال ممکن است همستر تا زمانی که چیزهای جدید و جالبی برای دیدن و کشف کردن داشته باشد به خوراکی تمایلی نشان ندهد.

در دست گرفتن همستری که دست آموز نشده است

گاهی اوقات به دلایلی مثل تمیز کردن قفس، مجبور می‌شوید همستری که دست آموز نشده است را جابجا کنید. بدین منظور یک فنجان (یا مقوای کاغذی که یک طرف آن بسته باشد) را جلوی همستر بگیرید و به آرامی او را به داخل برانید. اکثر همسترها به دلیل حس کنجکاوی به درون فنجان میروند.

در صورتی که همستر شما گاز می‌گیرد و روش فنجان هم در او اثری ندارد، می‌توانید از دستکش یا حوله‌ای ضخیم استفاده کنید. استفاده از این روش تنش و استرس زیادی به همستر وارد می‌کند و حتی ممکن است موجب شود که همستر بیش از قبل در برابر دست آموز شدن مقاومت کند. بنابراین اگر استفاده از این روش ضروری است تا جای ممکن سعی کنید با ملایمت با همستر برخورد کنید.

 

شما میتوانید برای خرید هسمتر خود و دیگر حیوانات اهلی و دامی به سایت چارپا مراجعه کنید .

charpa...
ما را در سایت charpa دنبال می کنید

برچسب : همستر,سگ,قناری,اسب,دامپزشکی,گربه,پرنده,جونده,غاز, نویسنده : charpa charpa بازدید : 71 تاريخ : شنبه 9 فروردين 1399 ساعت: 16:33

علت بوجود آمدن تقلب در مواد غذایی به ویژه عسل طبیعی

وجود ناخالصی ها در مواد غذایی به سال های دور بر می گردد و از دوران قدیم در زمینه های مختلف صورت می گرفته است، البته شدت تقلب ها در جوامع کوچک بسیار کم بوده ولی با گسترش شهر نشینی و بزرگ شدن مراکز تولید، انواع روش های افزودن ناخالصی در مواد غذایی گوناگون بویژه عسل نیز افزایش یافت. متاسفانه در کشورهای مختلف از این روش ها در تولید مواد غذایی مانند عسل نیز استفاده می شود. فقط کشورهایی که قوانین بسیارمحکمی برای تولید مواد غذایی دارند از این مشکلات دور هستند و مقررات و مجازات بسیار سنگینی برای افراد سودجو وضع گردیده است.

با داشتن اطلاعات کافی ازمشخصات عسل طبیعی، تشخیص عسل طبیعی کاری ساده خواهد بود. بهتر است برای تشخیص عسل طبیعی زنبور از چگونگی تولید آن آگاه شویم. عسل با جمع آوری شهد گل ها توسط زنبور عسل تولید می گردد. به صورت کلی می توان تقلبات در عسل را به افزودن آب، افزودن شکر و اسانس ها به آن تقسیم بندی کرد. باید برای ورود به بازار عسل از دو مرحله طبیعی بودن و تعیین کیفیت عبور کند.

آشنایی با نحوه تشخیص عسل طبیعی به صورت عمومی

مسلما نحوه تشخیص عسل طبیعی و مرغوب بوسیله مردم بدون استفاده از امکانات تخصصی کار ساده ای نیست، البته کسانی که مداوم با عسل سر وکار دارند به صورت تجربی با نحوه تشخیص عسل طبیعی آشنایی دارند، ولی هنوز یک روش آسان برای افراد عادی وجود ندارد که به راحتی ناخالصی عسل را تشخیص بدهند و به طور دقیق فقط در آزمایشگاه های مواد غذایی، طبیعی بودن عسل قابل تشخیص است. مهمترین اصل برای تشخیص عسل طبیعی و یک خرید مطمئن این است که به فروشگاه های معتبر و یا افرادی که از سابقه تولیدشان آگاه هستند، خرید نمایند.

اگر راه اول وجود نداشت و شما به افراد با اعتماد دسترسی نداشتید بهتر است با دقت به برچسب فروش و نام و نشانی شرکت تولیدی، شماره روانه بهداشتی توجه داشته باشید. اگر از فروشندگان گذری خرید می کنید برای تشخیص عسل طبیعی شیشه عسل را برگردانید سرعت بالا و پایین رفتن عسل و تشکیل حباب و کش آمدن عسل برای تشخیص استفاده می شود ولی در این زمینه باید مطلع باشید که برخی فروشندگان شرایط آب و هوایی را طوری تنظیم می کنند که این نوع تشخیص با اشتباه مواجه می شود به این صورت که در هوای سرد عسل از حالت سفتی بیشتری برخوردار است.

سایت چارپا بازار آنلاین حیوانات و خدمات و باغ مزرعه میباشد .

charpa...
ما را در سایت charpa دنبال می کنید

برچسب : عسل,زنبور, نویسنده : charpa charpa بازدید : 80 تاريخ : شنبه 9 فروردين 1399 ساعت: 16:01

شرایط و امکانات توسعه ماشین های کشاورزی در ایران
در کشور ما استفاده از تراکتور و ماشبن های کشاورزی خیلی دیرتر از کشورهای اروپایی و امریکا شروع شد و اصولا در قرن هیجدهم که در اروپا گاوآهن های فلزی برگردان دار معمول شد، و در قرن نوزدهم که خرمن کوبهای جدید در امریکا اختراع گردید ، در وسائل و ادوات کشاورزی کشور ما هیچگونه تغییری حاصل نگردید. عملا در طول 50 تا 60 سال اخیر بوده است که به تدریج کشاورز ایرانی با انواع ماشین های کشاورزی آشنا شده است، اما هنوز هم آن طوری که شرایط امروز ایجاب می کند کشاورزی مملکت ما ماشینی نگشته است و در مواردی هم که این امر به صورتی انجام گرفته است ، به علل بنیادی مواجه با مشکلات عدیده ای می باشد که همه ی دست اندرکاران و منخصصین کشاورزی ماشینی با آن آشنا هستند.
 
اولین گاوآهن فلزی برگردان دار دامی در زمان ناصرالدین شاه قاجار به ایران وارد شد و در ارومیه مورد استفاده قرار گرفت . اولین نمایشگاه ماشین های کشاورزی در سال 1300 خورشیدی در تهران برگزار گردید . اولین تراکتور نفتی ساده به دستور رضاخان در سال 1308 بری مدرسهی فلاحت خریداری گردید و این مدرسه بعدها به دانشکده کشاورزی تبدیل شد. با وقوع جنگ جهانی دوم و مشکلات داد و ستد با کشورهای فروشنده و همچنین اثرات این جنگ در امور داخلی کشور، عملا این طرح متوقف و بهره برداری از آن نیز مسکوت ماند. پس از جنگ کمکم سرمایه داران و بعضی از شرکت ها شروع به وارد کردن تراکتور در ایران نمودند. ابتدا روستاییان از پذیرفتن تراکتور و ماشین های کشاورزی در مزارع خود خودداری می کردند و اعتقاد داشتند که برکت کشاورزی در سم گاوها می باشد، ولی به تدریج که با نتایج کار آشنا شدند تا حدودی آنها را پذیرفتند.
 
آغاز فعالیت بنگاه توسعه ماشین های کشاورزی از سال 1331ر حقیقت سرآغاز ماشینی کردن کشاورزی ایرا ن به شمار می رود. این مؤسسه از سال 1331 تا سال 1336 خود اقدام به وارد کردن تراکتور و ماشین های کشاورزی می نمود و آنها را به اقساط به فروش می رساند ، اما از سال 1336 تا سال 1345 بنگاه به متقاضیان خرید تراکتور وام میداد تا آنها مطابق سلیقه و امکانات خود اقدام به خرید تراکتور و کمباین و سایر ادوات کشاورزی بنمایند.این طرز کار سبب شد که به تدریج مارک های مختلف تراکتور و کمباین م به تعداد کمی وارد کشور شود و چون برای فروشندگان تامین لوازم یدکی و تعمیرگاه های لازم مقرون به صرفه نبود، اغلب این وسائل در مدت کوتاهی از کار افتاده و بی استفده می ماند.
 
در سال 1345 قراردادی با کشور جمهوری رومانی منعقد شد که طی آن تعدادی تراکتور و سایر ادوات کشاورزی از جمله گاوآهن و ... از طریق بنگاه توسعه ماشین آلات کشاورزی در اختیار کشاورزان گذاشته شود. طبق این قرار داد در مراکز عمده فروش اقدامات لازم برای تاسیس نمایندگیهای لوازم یدکی تعمیرگاه های ثابت و سیار به عمل آمد. به موازات این قرارداد از سال 1346 شروع به ساخت کارخانه ی تراکتور سازی تبریز شد که از سال 1349 بهره برداری از آن آغاز شد، قطعات تراکتور از رومانی وارد و در آن کارخانه مونتاژ گردید .در حال حاضر مونتاژ تراکتورهای مسی فرگوسن نیز در این کارخانه انجام می گیرد، همچنین کارخانه ی جاندیر اراک به مونتاژ تراکتور ، کمباین و سایر ادوات کشاورزی جاندیر پرداخت.
 
در حال حاضر کارخانه جات تراکتورسازی ایران ، تراکتورهای یونیورسال مدل 650m با توان 65 اسب بخار، تراکتور مسی فرگوسن مدل 399 با توان 110 اسب بخار و مدل285 با توان 75 اسب بخار و مدل 240 با توان 47 اسب بخار و تراکتورهای مدل 750itm با توان 75 اسب بخار را تولید می کند.
 
 
در سایت چارپا میتوانید به راحتی متخصصین طراحی باغچه و باغ و متخصصین کشاورزی را پیدا کنید و یا اینکه خود را به رایگان ثبت کنید.
charpa...
ما را در سایت charpa دنبال می کنید

برچسب : ماشین آلات کشاورزی ,اداوات کشاورزی, نویسنده : charpa charpa بازدید : 96 تاريخ : دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت: 16:40

استفاده از دانه های گیاهان در غذای مرغ عشق

دانه های گیاهان چه به صورت خشک، چه به صورت خیس خورده و باد کرده و چه به حالت جوانه زده، غذایی مناسب برای مرغان عشق می باشند. البته دانه های جوانه زده، به سبب تامین پروتئین کامل، بهتر هستند. مرغان عشق در طبیعت از دانه ها و مواد گیاهی گوناگون تغذیه می نمایند. منقار آن ها جهت شکستن و خرد نمودن دانه های کوچک اختصاصی شده است. (برخی مرغان عشق قادر به شکستن دانه ۲۱ نوع گیاه مختلف هستند). چنان چه به فضای داخلی منقار بالایی مرغ عشق توجه فرمایید، با برآمدگی های کوچکی که جهت گرفتن و خرد نمودن دانه ها اختصاصی گشته اند، مواجه خواهید شد.

تشخیص دانه تازه و کهنه

گاه، برخی از صاحبان پرندگان زینتی در خصوص تشخیص دانه های تازه از کهنه، دچار مشکل می گردند. برای تشخیص دانه های تازه از کهنه، بهترین شیوه سبز نمودن تعدادی از آن ها در آب می باشد. بدین منظور، بایستی دانه ها را به صورت یکنواخت در آب پخش نموده و موارد اضافی را خارج نمایید. ۲ تا ۳ روز بعد، دانه های تازه جوانه خواهد زد، در حالی که دانه های کهنه تغییری نخواهند نمود. پس از جوانه زدن دانه ها، می توانید از آن ها جهت غذای مرغ عشق خویش بهره گیرید. البته، بایستی دقت نمایید که از دانه های جوانه زده ای که بوی نامناسب می دهند یا کپک زده شده اند، جهت تغذیه پرنده استفاده نکنید. (دانه های کپک زده، سبب بیماری پرنده خواهند گشت).

چارپا مرکز باغ وحش های ایران

میوه جات و سبزیجات به عنوان غذای مرغ عشق

سبزیجات پرتقالی تیره یا سبز تیره و میوه جات، حاوی ترکیبات پیش ساز ویتامین A می باشند. ویتامین A ، جزء مهمی از جیره غذایی پرندگان محسوب می شود، اما متاسفانه دانه ها، غلات و بقولات، فاقد ترکیبات ویتامین گفته شده هستند. ویتامین A از رخداد عفونت پیشگیری نموده و موجب حفظ سلامتی چشم، دهان و دستگاه تنفس می گردد. سبزیجات و میوه جات غنی از ترکیبات پیش ساز ویتامین A، شامل مواردی چون هویچ، سیب زمینی شیرین، سیب زمینی هندی، کلم بروکلی، فلفل قرمز خشک و اسفناج می شوند.

صاحبان گرامی، بایستی میوه جات و سبزیجات تازه را به قطعات کوچک و مناسب، جهت تغذیه مرغ عشق تقسیم نمایند. برای نمونه، هویچ خرد شده یا پخته، سیب زمینی هندی بخارپز یا پخته و سیب زمینی شیرین، جهت غذای مرغ عشق بسیار مناسب می باشند. سبزیجات و میوه جات پخته، بایستی خنک شده (معادل درجه حرارت اتاق) و سپس به پرندگان زینتی ارائه گردند.

 

شما میتوانید صدای مرغ عشق را در این ویدیو زیبا ببینید . در ضمن میتوانید برنامه حیوانات که در آن مطالب آموزشی و ثبت آگهی خرید و فروش انجام میشود را دانلود کنید.

charpa...
ما را در سایت charpa دنبال می کنید

برچسب : خرید پرنده,خرید پرندگان,خرید پرنده زینتی,پرنده زینتی,طوطی,مرغ عشق,کبک,فنچ, نویسنده : charpa charpa بازدید : 73 تاريخ : دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت: 16:16

دو افسانه در مورد طراحی برکه مصنوعی در خانه

افسانه اول: ساخت برکه مصنوعی گران است!


وقتی صحبت از ساخت برکه مصنوعی می شود، ماهی های آسیای شرقی که درون آب زلال شنا می کند را به یاد می آوریم. ولی لزومی ندارد از آن ماهی ها استفاده کنید. ماهی های ارزان قیمتی هم وجود دارند که می تواند رنگ آن ها را با رنگ عناصر موجود در برکه هماهنگ کنیم. روش دیگر هم استفاده از ماهی های سفره هفت سین است. این ماهی ها برای ماهی های داخل رودخانه، دریا و دریاچه بیماری ایجاد می کنند ولی می توانید از این ماهی ها در برکه های خانگی خود استفاده کنید. در ضمن لزومی ندارد تمام قسمت های آن را به یک باره تهیه کنید. سالی یک بار می توانید عناصری به این برکه مصنوعی اضافه کنید. یک بار مجسمه، سال دیگر گیاه، سال بعد چراغ و… .

افسانه دوم: برکه مصنوعی باید بزرگ باشد.


یک قانونی وجود دارد که می گوید برای هر 2.5 سانتی متر ماهی 45 لیتر آب لازم دارد. به هر حال شما تجربه نگه داری از ماهی قرمز را داشته اید و می دانید شما باید آب تنگ ماهی را عوض کنید. اما آب برکه مصنوعی را دو بار در سال (یعنی بهار و در پاییز) تعویض می کنیم. اگر اندازه ی برکه مصنوعی شما کوچک است می توانید یک دستگاه تصفیه و یا اکسیژن رسانی از آکواریوم فروشی ها تهیه کنید. برای دانستن سلامت آب و کنترل مناسب بودن آن برای زندگی ماهی ها می توانید از نوار های ph سنج استفاده کنید. برای سهولت تعویض آب برکه مصنوعی سعی کنید در حیاط خود یک شیر آب داشته باشید.برکه مصنوعی میتواند نقش مهمی در طراحی باغچه و حیات خانه داشته باشد .

زیبایی برکه


شما می توانید از گیاهان و گل های آبزی برای زیباتر شدن برکه مصنوعی خود استفاده کنید. توصیه من این است از هر 3 نوع گیاه آبزی یعنی گیاهان رو آبی، گیاهان میان آبی و گیاهان زیر آبی استفاده شود برای اطلاعات بیشتر در مورد گیاهان آبزی از این سایت دیدن کنید. البته فراموش نکنید برخی گیاهان برای اکوسیستم های ایران مهاجم محسوب می شوند پس لطفاً از رهاسازی گیاهان و حیوانات آبزی در اکوسیستم های ایران جداً خودداری کنید.

 

سایت چارپا مکانی است برای علاقه مندان به حیوانات و پیدا کردن اماکن مانند باشگاه های سورکاری اسب و باغ وحش ها و پت شاپ ها میباشد.

charpa...
ما را در سایت charpa دنبال می کنید

برچسب : برکه,ماهی,گل, نویسنده : charpa charpa بازدید : 144 تاريخ : دوشنبه 19 اسفند 1398 ساعت: 17:46

محاسبه تعداد درخت در هكتار

براي تعيين تعداد نهال مورد نياز در يك هكتا رزمین براحتي مي توان با حاصل ضرب فاصله درختان در روي رديف در فاصله بين رديف مساحت مورد نياز براي يك درخت بر حسب متر مربع محاسبه مي شود. حال با تقسيم 10000 متر مربع بر عدد حاصل تعداد درخت در يك هكتار محاسبه مي شود. جدول زير تعداد درخت در هكتار را براي فواصل مختلف كاشت نشان مي دهد. اولين رديف افقي فاصله درخت را روي رديف و اولين ستون فاصله بين رديف ها را نشان مي دهد

سيستم هاي كاشت

سابقاً در ايران درختان ميوه را بدون نظم خاصي به وسیله ادوات کشاورزی  مي كاشتند و تقريباً از دهة چهل به بعد در اثر تلاش و ترويج متخصصان كشاورزي كاشت رديفي درختان میوه رايج گرديد.

در احداث يك باغ، هدف اصلي توسعة حداكثر سطح باردهي در حداقل زمان در هكتار مي باشد. براي نيل به اين مهم, سيستم هاي مختلف كاشت كه همگي از نظم خاصي پيروي مي كنند به وجود آمده است. براي حداكثر استفاده از نور آفتاب جهت رديف ها بايد شمالي جنوبي باشد به ويژه در سيستمي كه فاصلة روي رديف كمتر از فاصله بين رديف ها باشد (سيستم مستطيلي). از مهمترين سيستم هاي كاشت مي توان به مربعي. مستطيلي. مثلثي و چند ريفه اشاره كرد.

 

سيستم مثلثي : در اين سيستم كه لوزي و شش گوش نيز خوانده مي شود، هر سه درخت بر روي رئوس يك مثلث (معمولاً متساوي الاضلاع و گاهي متساوي الساقين)كه جهت قاعده آن غربي شرقي است و هر چهار درخت بر روي رئوس يك لوزي كشت مي شوند. اين روش از نظر سايه اندازي مانند روش مربعي است و تفاوت هاي آن با سيستم مربعي اين است كه اولاً در اين روش رديف هاي شمالي جنوبي وجود ندارد و ثانياً با رعايت فواصل مساوي. در اين روش حدود 16% بيش از روش مربعي، در واحد سطح زمین درخت كاشته مي شود.

سيستم مربعي: در اين روش كاشت فاصله رديف ها با فاصله بين ريف ها برابر است بطوريكه هر چهار درخت روي رئوس يك مربع قرار مي گيرند. بنابر اين در باغ افزون بر رديف هاي شمالي جنوبي، رديف هاي شرقي غربي نيز وجود خواهند داشت. در اين سيستم. در صبح و بعد از ظهر درختان مجاور بر روي هم سايه نسبتاً زيادي مي اندازند و به همين دليل براي مناطقي كه از شدت نور پاييني برخوردار باشند مناسب نمي باشد.

سيستم مستطيلي: در اين روش كاشت، فاصله روي رديف ها از فاصله بين رديف ها بيشتر است و به اين دليل با فرض تخصيص مساحتي مساوي با روش مربعي به هر درخت، (مثلاً 7*5 متر برابر با 9/5*9/5) در صبح و بعد از ظهر كه شدت نور نيز كمتر است، درختان سايه كمتري بر روي هم مي اندازند و هر درخت از نور بيشتري بهره مند مي گردد. در اين سيستم، درختان در حداكثر رشد. فواصل روي رديف ها را پر مي كنند ولي در بين رديف ها فاصله بيشتري بين درختان وجود خواهد داشت كه عبور و مرور وسايل را در جهت شمالي جنوبي تسهيل مي كند. اين روش به ويژه براي مناطق سردسير توصيه مي شود.

 

سيستم چند رديفه: اين سيستم براي درختان پاكوتاهي كه به صورت داربستي و پهن تربيت مي شوند مناسب است و با اين شيوه, درختان ميوه را مي توان با تراكم زياد كاشت. روش هاي كاشت دو رديفه و سه رديفه از جملة اين سيستم مي باشند. در اين روش به ازاي هر دو رديف و يا سه رديف درخت يك معبر در نظر گرفته مي شود. درختان رديف هاي مجاور با هم آرايش مثلثي دارند تا علاوه بر استفاده حداكثر از زمين سمپاشي و ساير عمليات محلول پاشي بر روي درختان به خوبي انجام گيرد.
 
امروزه در اروپا ماشین آلات کشاورزی وجود دارد که میتواند به صورت اتومات نهال درختان را به صورت منظم بکارد . 
charpa...
ما را در سایت charpa دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : charpa charpa بازدید : 85 تاريخ : دوشنبه 19 اسفند 1398 ساعت: 16:45

جيره غذايي غاز

 

جيره غذايي غازها، به سن غاز، جنسيت و نژآد غاز بستگي دارد. در ابتداي تولد جوجه غاز، پرنده را با نان ريز شده در آب يا شير سير مي کنند. در همين هنگام، از سبزيجات و علفها نيز براي تغذيه غازها استفاده مي شود تا جوجه ها به خوردن علف و سبزي عادت کنند. بعد از يک ماهگي غاز، مي توان از خوراکي هاي سرشار از نشاسته و ذرت براي تغذيه غازها استفاده کرد. دانه ها و بذرهاي نشاسته اي هم باعث رشد غازها مي شود و هم چربي موردنياز غاز را به بدن او مي رساند. سبزيجات، برنج پخته شده و سيب زميني پخته از ديگر غذاهاي مناسب براي غازها است.

 

وقتي مي خواهيد جيره غذايي غاز را مشخص کنيد، به ميزان انرژي مصرفي پرنده بايد توجه داشته باشيد. غازهايي که در حال توليد مثل و جوجه کشي هستند يا تازه تخم گذاري کرده اند، به مواد غذايي بيشتري نياز دارند و شما بايد جيره غذايي اين غازها را تغيير دهيد. غازهاي در حال توليد مثل را با کنسانتره گوشت، ذرت، سويا، نمک و سبوس گندم تغذيه کنيد. جيره غذايي غازهاي در حال توليد مثل، به جثه غاز و تعداد تخمهايي که گذاشته است نيز بستگي دارد. در اين دوران، بهتر است به غازها اجازه دهيد به هر اندازه که مي خواهند غذا بخورند؛ زيرا بدن آنها به انرژي بيشتري نياز دارد.

 

 

يادتان باشد که غازها، در هر سن و موقعيتي به آب فراوان نياز خواهند داشت؛ پس آبخوري ها را هميشه با آب تميز پر کنيد. هم چنين شما بايد در کنار جيره غذايي غاز ، مقدار زيادي سنگريزه در اختيار پرنده قرار دهيد تا آنها را بخورد؛ زيرا سنگريزه باعث هضم بهتر غذا در معده غاز مي شود.

 

 

غازها به منظور توليد گوشت، تخم گذاري و جوجه کشي و مصارف ديگر نگهداري مي شوند. اگر غازها براي توليد گوشت پرورش داده مي شوند، بايد از خوراکي هاي چاق کننده براي تغذيه غاز استفاده کرد؛ اما اگر غازها به منظور تخم گذاري و جوجه کشي نگهداري مي شوند، از گياهان و سبزيجات بايد تغذيه شوند تا زياد چاق نشوند؛ زيرا غازهاي چاق، در تخم گذاري و توليد مثل مشکل دارند و تخمهايي بدون نطفه مي گذارند.

 

 غاز

غذاي جوجه غاز

 

جوجه غازها را بايد با جيره غذايي استارتر تغذيه کنيد که متناسب با شرايط بدني جوجه ها است و حدود 20 درصد پروتئين دارد. اگر مي خواهيد جوجه غازها، غذايشان را با اشتياق بيشتري بخورند، غذاي آنها را درون کمي آب بخيسانيد. از 4 روزگي، جوجه غازها را به خوردن علف عادت دهيد. بعد از رسيدن جوجه غاز به سن 14 روزگي، بايد جوجه ها را با غذاي رشد تغذيه کنيد.

 

سبزيجات، بذرها و میوه ها و پسماندهاي غذاهاي انسان از جمله غذاهاي مناسب براي دوران رشد جوجه محسوب مي شوند. از 2 هفتگي تا 7 هفتگي، جوجه غاز را با غذاي رشد سير کنيد. وقتي جوجه غازها 1 ماهه شدند، مي توانيد به آنها خوراکي هاي غني و نشاسته اي بدهيد. ذرت، پودر ذرت مخلوط شده با آب و پوره ذرت از جمله غذاهاي سرشار از نشاسته هستند. وقتي جوجه ها 40 روزه شدند، غذاي آنها را با 14 درصد پروتئين، 8 درصد فيبر خالص، 2 درصد کلسيم خالص و مواد ديگري مانند فسفر، ليسين و ويتامين ها ترکيب کنيد تا تمام خوراکي هاي لازم به بدن جوجه ها برسد.

براي اينکه جوجه غازها رشد بهتري داشته باشند، ويتامين ها و املاح را درون آب حل کنيد تا الکتروليتها و مواد ضروري به بدن جوجه ها برسد و رشد بهتري داشته باشند.

 

 

سایت چارپا اولین بازار آنلاین حیوانات ، گاوداری ها و مرکز گوسفند و شتر ایران میباشد.خدمات و محصولات آن ها را میتوانید به راحتی پیدا کنید .

 
charpa...
ما را در سایت charpa دنبال می کنید

برچسب : غاز,غذای غاز,طیور, نویسنده : charpa charpa بازدید : 79 تاريخ : شنبه 17 اسفند 1398 ساعت: 17:52

  به نکات  پرورش جوجه های برخی طیور می پردازیم

جوجه بوقلمون یک روزه در پرورش سنتی:

خرید جوجه بوقلمون یک روزه نیز مشکلات خاص خود را دارد.
اگر جوجه خریداری شده از جوجه کشی باشد که درگیر بیماری پولوروز است، باید از همان روز اول بدانیم که قال جوجه ها کنده است.
این بیماری را تنها در جوجه کشی می توان کنترل کرد و خرید جوجه های آلوده به پولوروم عاقبت خوشی ندارد.
به محض خریداری و ورود جوجه های یک روزه میتوان آن ها را زیر یک بوقلمون مادر آماده و کرج قرار داد.
در غیر این صورت استفاده از یک مادر مصنوعی کوچک خانگی برای آن ها مناسب است به طوری که بتوان دمای آن در ۱۰ روز اول را در حد ۳۵ تا ۴۳ درجه نگه داشت.
این دما به تدریج کاسته می شود. در سن ۸ تا ۱۰ هفتگی نیازی به منبع گرمایی مکمل ندارند. بدیهی است که دما و رطوبت خارج از محل نگهداری جوجه ها و به طور کلی آب و هوای منطقه عامل تعیین کننده در در در پرورش محلی بوقلمون زمینه محل نگهداری بوقلمونها است و صاحب آنها باید وضعیت مناسبی برای زندگی راحت آنها ایجاد کند.

 

شرایط پرورش جوجه بلدرچین :

   وزن جوجه یکروزه بلدرچین ۷ گرم است و دمای آغازین جهت پرورش جوجه بلدرچین در زیر مادر مصنوعی و در بالای سر جوجه ٣۵ درجه سانتیگراد می باشد که این دما هر ۴ روز یک بار ٢.۵درجه کاهش می یابد تا به ٢١ درجه سانتیگراد برسد . معمولا برای هر جوجه ١۵۰ سانتیمتر مربع فضا تا سن ٣ هفتگی در نظر می گیرند . استفاده از آب شکر ٨ % در ٣ – ٢ روز اول نتیجه خوبی را در بر خواهد داشت .

برای جوجه بلدرچین ها تا سن ٣ هفتگی ٢ سانتی متر دانخوری و ١ سانتی متر آبخوری به ازاء هر قطعه در نظر می گیرند . در دو هفته اول نوررسانی ٢۴ ساعته می باشد که پس از آن تا ١٢ ساعت کاهش می یابد .

بلدرچین

پرورش جوجه كبك :

سیستم‌های پرورش پرورش کبک در روش صنعتی به سه شکل پرورش بر روی بستر، قفس‌های دسته جمعی و قفس‌های انفرادی صورت می‌گیرد. پرورش روی بستر یا زمین از هزینه اولیه کمی برخوردار بوده ولی بازده اقتصادی کمتری خواهد داشت. در این روش سعی می‌شود که از پن‌بندی سالن جهت نگهداری جفت‌های 20 قطعه‌ای استفاده شود تا نزاع و جنگ میان گله کمتر باشد و به همان نسبت میزان نطفه‌درآوری تخم‌های تولیدی نیز افزایش می‌یابد.

پرورش جوجه كبك قابل توجه است که در سیستم پرورش در صورت پن‌بندی نکردن سالن مقدار تخم‌های تولیدی غیرقابل جوجه‌کشی افزایش یافته و میزان جوجه کشی نیز از حد پایین‌تری برخوردار است. در روش قفس اگرچه هزینه پرورش افزایش می‌یابد و سرمایه ثابت بیشتری برای تولید لازم است ولیکن مزایایی دربر دارد. در سیستم نسبت نرها و ماده‌ها ، تولید تخم نطفه‌دار ‌، میزان خوراک مصرفی و کنترل بیماری راحت‌تر و بهتر صورت می‌گیرد.

 

تغذیه جوجه شتر مرغ از تولد تا 3 ماهگی:

جوجه شترمرغ می تواند از باقیمانده کیسه زرده برای مدت 7 تا 10 روز ابتدای زندگی اش تغذیه کند.اطمینان از اینکه جوجه شترمرغ ها آب مصرف می کنند، اهمیت دارد. در غیر اینصورت ممکن است نیاز به افزایش شدت نور یا تغییر درجه حرارت سالن باشد.

توصیه می شود که خوراک مصرفی جوجه ها در ابتدا به شکل خرد شده باشد .(اگر از روش پرورش روی کف سالن استفاده می شود، طی هفته اول خوراک روی روزنامه یا کارتن های تخم مرغ ریخته شده و پس از آن می توان دانخوریها را وارد سالن کرد.)

با وجودی که شترمرغ ها توانایی هضم الیاف بیشتری نسبت به سایر پرندگان اهلی دارند ( به دلیل تخمیر در روده بزرگ ) ولی تنها پس از رسیدن به سن معینی توانایی انجام این کار را بدست می آورند.

لذا بهتر است طی چند هفته اول زندگی جوجه ها جیره هایی با بیش از 5% الیاف خام به آنها داده نشود. ضمناً توانایی جوجه شتر مرغ برای هضم چربی در اوایل زندگی کاملاً پایین است. از این رو نباید بیش از 5% چربی به آنها داده شود.

در سایت چارپا علاوه بر پیدا کردن حیوانات اهلی و دامداری و طیور ، خوراک دام و طیور ، پرورش مرغ خدمات و متخصصین آن ها یافت می شود.

شتر مرغ

charpa...
ما را در سایت charpa دنبال می کنید

برچسب : خرید پرنده,خرید پرندگان,خرید پرنده زینتی,پرنده زینتی,طوطی,مرغ عشق,کبک,فنچ, نویسنده : charpa charpa بازدید : 79 تاريخ : شنبه 26 بهمن 1398 ساعت: 18:29

علوفه 

خوراك گياهي و پر حجم كه داراي ارزش غذايي بوده و خوش خوراك مي باشد مانند: يونجه، شبدر و سيلوي ذرت. وجود علوفه به ميزان حداقل  1/5درصد وزن بدن گاو شيري ضروري است.

علوفه داراي انرژي، پروتئين و قابليت هضم كمتري نسبت به كنسانتره بوده و فيبر آن (سلولز، همي سلولز و ليگنين) بيشتر مي باشد. مهم ترين عامل تعيين كننده كيفيت علوفه در گاوداري ها، مرحله رشد در هنگام برداشت است به عنوان مثال براي يونجه بهترين زمان برداشت هنگامي است كه  10درصد مزرعه به گل دهي رسيده باشد. هر چقدر علوفه به مرحله زايشي نزديك تر شود ديواره سلولي و ليگنين آن افزايش يافته و به دنبال آن قابليت هضم كاهش مي يابد. علوفه هاي خشبي به خصوص آنهايي كه فيبر بيشتري دارند مانند كاه به دليل قابليت هضم كمتر مدت زمان 
بيشتري در شكمبه مانده و بر توليد شير يا گوشت اثر منفي گذاشته و توليد را كاهش مي دهند. انرژي علوفه كمتر از غلات است.
مواد علوفه اي شامل دو دسته لگومينه و گرامينه (گندميان) مي باشد و به سه شكل تازه (سبز،) خشك شده و مواد سيلويي در تغذيه گاو استفاده مي شود. ميزان مصرف و كيفيت علوفه ها تا حدود زيادي به مرحله رشد آنها بستگي دارد.

گياهان اگر در سن مناسب و از زمين هاي كوددهي شده برداشت گردد، حاوي پروتئين و انرژي زيادي خواهند بود. با افزايش سن علوفه، نسبت برگ به ساقه كاهش يافته و ميزان پروتئين آن كم مي شود. از علوفه هاي خشبي نيز بايد در جيره روزانه دام براي توليد شير با كيفيت مناسب و حفظ سلامتي دام استفاده كرد، اما كنسانتره از قابليت هضم بسيار بالايي در مقايسه با علوفه خشبي برخوردار است و وقتي كميت و كيفيت علوفه هاي خشبي پايين است براي داشتن دام سالم و توليد بيشتر، مصرف كنسانتره دامي ضروري است.

 

در سايت چارپا قيمت گوسفند زنده و انواع گاو ها و همچنين انواعاسب هاي اصيل ايراني را به راحتي پيدا كنيد. 

charpa...
ما را در سایت charpa دنبال می کنید

برچسب : علوفه, نویسنده : charpa charpa بازدید : 86 تاريخ : پنجشنبه 10 بهمن 1398 ساعت: 17:10

 

جیره غذایی غاز:

وابسته به سن ، جنسیت و گونه آنهاست. جوجه غازها را بعد از تولد می توان با نانی که در شیر خیس شده است، تغذیه کرد تا زمانی که آنها به راحتی بتواند از علوفه های تازه و سبزیجات تغذیه کنند. زمانی که جوجه غازها به سن یک ماهگی می رسند، به غذاهای نشاسته دار احتیاج دارند. بذرهای نشاسته دار و دانه هایی مثل ذرت، برنج پخته شده، سبزیجات، و سیب زمینی آب پز، یک منبع غنی برای رساندن چربی و نشاسته به بدن آنهاست.

فراموش نکنید غازهایی که در دوره تخمگذاری و تولید مثل به سر می برند، به غذاهای انرژی ساز بیشتری احتیاج دارند تا قدرت کافی برای جفتگیری و تخمگذاری داشته باشند. استفاده از  کنسانتره گوشت، سویا، ذرت، سبوس، نمک و گندم، می تواند انرژی تحلیل رفته آنها را در این ایام بازگرداند.

نکته: به اندازه کافی آب تمیز در اختیار غازها بگذارید و همچنین مقداری سنگ ریزه تا غازها بتوانند غذایی را که بلع کرده اند، به راحتی هضم کنند.

غذای جوجه غاز

جیره آغازین که 20 درصد پروتئین دارد، مناسب ترین غذا برای جوجه هاست چون این جیره غذایی، طبق شرایط و نیازهای بدنی جوجه ها نوشته شده است بعدها می توانید از پس مانده غذاهای رستورانی، سبزیجات، بذرها برای تغذیه جوجه ها استفاده کنید. زمانی که آنها در سن یک ماهگی قرار گرفتند، با استفاده از یک منبع غذایی مقوی مثل ذرت، پوره سیب زمینی، پودر ذرت که سرشار از نشاسته است، آنها را تغذیه کنید. وقتی آنها در سن 40 روزگی به سر می برند بدنشان به 14 درصد پروتئین، 2 درصد کلسیم، 8 درصد فیبرهای انرژی زا و، منابع دیگری چون  فسفر، ویتامین ها و ... احتیاج دارد تا به خوبی رشد کرده و وزن گیری کنند. پیشنهاد می کنم  املاح و ویتامین ها را در آب خوراکی آنها حل کنید چون قابلیت جذب مواد ضروری و الکترولیت ها بیشتر می شود و جوجه از نظر رشد در شرایط بهتری قرار می گیرند.

 

charpa...
ما را در سایت charpa دنبال می کنید

برچسب : همستر,سگ,قناری,اسب,دامپزشکی,گربه,پرنده,جونده,غاز, نویسنده : charpa charpa بازدید : 88 تاريخ : سه شنبه 8 بهمن 1398 ساعت: 14:53